Systematyczność

To odpowiedź na pytanie o to co jest najważniejsze w treningu szachowym.

Aplikacja pozwala na dodawanie grupom wyznaczonych lekcji z dowolną liczbą zadań.

Bardzo ważna jest produktywność. Uczniowie nie mając określonego terminu na wykonanie lekcji mieli tendencje do odkładnia ich zrobienia.

Dlatego wprowadziliśmy terminowość lekcji. Mają teraz datę rozpoczęcia i zakończenia. Przy kończącym się terminie uczeń jest o tym informowany.

Progresywność

Częstym problem jest określenie trudności zadania. Dlatego zadania w lekcji mogą być ułożone według aktualnego ich rankingu i/lub w wyznaczonej przez nauczyciela kolejności.

Nie każdy uczeń może sobie poradzić z najtrudniejszymi zadaniami. Nie chcemy go karać, dlatego każde zadanie może rozwiązywać aż do skutku. Liczy się chęć zrobienia całej lekcji. W przypadku trudności uczeń ma możliwość skorzystania z podpowiedzi.

Jednak aby podnieść motywację za każdą lekcję dostanie punkty w skali od 1 do 100.

Kreatywność

Zadania szachowe to tylko jeden filar do osiągania sukcesu. Uczeń powinien trenować również podejmowanie decyzji i realizację konkretnych planów.

Dlatego wprowadziliśmy moduł ćwiczeń w których gra się ustalone pozycje przeciwko silnikowi szachowemu.

Tożsamość

W szachach jest wiele dróg prowadzących do wygranej. Dlatego nie powinniśmy w treningu narzucać konkretnych ruchów jeśli nie ma takiej potrzeby.

Celem ćwiczenia jest wygranie przez ucznia pozycji uwzględniając tylko i wyłącznie zasady szachowe.

Nauczyciel będzie mógł potem prześledzić w jaki sposób uczeń poradził sobie z realizacją.

Kompleksowość

W aplikacji nie mogło zabraknąć miejsca na partie i otwarcia.

W odróżnieniu do lekcji i ćwiczeń nie mają terminu zakończenia i uczeń może je przeglądać w dowolnym momencie.

Jest to też miejsce które nauczyciel może wykorzystać podczas przygotowania turniejowego.

Pamięć

Każdą partię uczeń może przeglądać, spróbować zapamiętać i przećwiczyć jej powtórzenie.

Jeśli nie jest pewny jak grać dalej może pozycję rozegrać z silnikiem szachowym.

Ma też możliwość wydrukowania danej partii z aktualnym diagramem pozycji.

Powtarzalność

Kolejnym filarem sukcesu jest ciągłe powtarzania nauczonego materiału. Moduł puzzle pozwala na robienie zadań, które rozwiązał już podczas wykonywania lekcji.

Specjalny algorytm dobiera uczniowi odpowiednie zadania wyliczając z którymi miał problem i które należy powtórzyć.

Celowość

Drogę do sukcesu kieruje motywacja. Uczeń powinien potrafić wyznaczyć sobie cel.

Pomaga w tym sześć różnych statystyk, w których uczeń może poprawiać swoje wyniki.

Nie zależy nam na rywalizacji, dlatego każdy uczeń widzi tylko swoje osiągnięcia. Jeśli nie chce to nie musi się nimi chwalić. Nie musi też znać wyników innych.

Nagroda

Najprzyjemniejsza część aplikacji to zbierane przez uczniów stworki.

Uczeń za różne aktywności, jak na przykład rozwiązanie lekcji dostaje losową nagrodę.

Kto pierwszy zbierze je wszystkie? ;-)

Sprawdzalność

Dodatkowym modułem jest po prostu gra z silnikiem szachowym.

Dostępnych jest wiele poziomów trudności.

Uczeń może grać całą partię od początku lub wybrać pozycję z debiutu i spróbować zagrać ją z komputerem.